Raspored u Art-kinu Croatia u rujnu 2015.

Sep 7, 2015 od     Nema komentara    Objavljeno u: Aktualno, Kultura i zabava

U nastavku pročitajte bogat program Art-kina za rujan i izaberite nešto za sebe, ako ste ljubitelj filmova. 

Iz Art-kina mole da umirovljenici za otvorenje rezerviraju ulaznice i podignu ih najkasnije do 19:00 sati isti dan.

Petak, 11. 9. – ulaz slobodan (obavezna rezervacija do 10.9., ulaznice podići do 19:00 sati)
svečano otvorenje 8. sezone ART-KINA
FILMSKE MUTACIJE: 9. festival nevidljivog filma – Manifest Godard
19:00 ZBOGOM JEZIKU (Adieu au langage), režija: Jean-Luc Godard, uloge: Héloïse Godet, Kamel Abdeli, Richard Chevallier; Francuska / Švicarska, 2014., 70 min. – drama 3D – broj sjedala je ograničen
Ideja je jednostavna: udana žena i muškarac se sretnu. Vole se, svađaju, tuku. Pas prolazi ulicama gradova i državama. Godine prolaze. Muškarac i žena ponovno se susretnu. Pas se nađe između njih. Bivši muž sve uništava. Započinje drugi film: isti je kao i prvi, ali opet nije. Iz ljudske rase prelazimo u metaforu. Sve završava lavežom i dječjim plačem…
Prvi Godardov dugometražni igrani film snimljen u 3D tehnici, u francusko-švicarskoj koprodukciji. Osnovna priča o ljubavnom paru ispričana je u dvije slične verzije, bez pravilna kronološkog slijeda i s Godardu karakterističnim brojnim referencama na umjetnička, filozofska i znanstvena djela. Uz klasične likove poput udane žene, slobodna muškarca i bivšeg supruga, jedan od protagonista filma je i napušteni pas kojeg tumači Godardov Roxy Miéville.
20:30 GOVORITI O GODARDU (Razgovaraju: Jonathan Rosenbaum / Nicole Brenez / Michael Witt / Claudia Siefen / Sarinah Masukor; razgovor moderiraju: Dragan Rubeša i Tanja Vrvilo)
22:00 3X3D: TRI KATASTROFE (Les trois désastres), režija: Jean-Luc Godard; TOČNO NA VRIJEME (Just in Time), režija: Peter Greenaway; CINESAPIENS, režija: Edgar Pêra; Francuska / Portugal, 2013., 70 min. – eksperimentalni / komedija / drama / 3D
Filmski omnibus pod nazivom 3x3D u kojem su uz Godarda priče snimili i Peter Greenaway i Edgar Pêra. Snimljen u 3D tehnici, omnibus je rađen po narudžbi za portugalski grad Guimarães u vrijeme kada je proglašen europskim gradom kulture 2012. godine. Godard u Les trois désastres prvi put koristi 3D tehniku, koristeći je maksimalno tako da slaže slojeve slika, tekstova, snimki iz tuđih filmova s vlastitom naracijom.

art kino
Subota, 12.9. – ulaz slobodan
FILMSKE MUTACIJE: 9. festival nevidljivog filma – Manifest Godard
18:00 GODARD UKRATKO:
ŠVICARSKA NAGRADA, ZAHVALA, MRTAV ILI ŽIV (Prix suisse, remerciements, mort ou vif), režija: Jean-Luc Godard; Švicarska, 2015., 5 min. – kratki
(U Ženevi je 13. ožujka 2015. godine, na švicarskom filmskom festivalu Jean-Lucu Godardu dodijeljena počasna nagrada za posebna dostignuća kao “vizionarskom filmskom stvaraocu”, “virtuozu filmske montaže” čija su “avangardna” djela inspirirala mlađe naraštaje. Godard nije bio na dodjeli zbog zdravstvenih razloga, no kao zahvalu, u svom stilu, snimio je kratkometražni film o kojem je riječ.)
NOVI SVIJET (Il nuovo mondo), režija: Jean-Luc Godard, uloge: Jean-Marc Bory, Alexandra Stewart; Francuska / Italija, 1962., 20 min. – kratki
Kroz intimnu priču jednog para, snimljenu u vrijeme hladnog rata Godard kritizira nuklearnu prijetnju i apsolutizam svijeta bez slobode. Riječ je o mladiću zaljubljenom u djevojku Aleksandru. Nakon što mu kaže da je i ona zaljubljena u njega, on mirno zaspe. Probudi se nakon dva dana i sazna da se nad Parizom dogodila nuklearna eksplozija. Stručnjaci tvrde da na ljude nije imala utjecaja, no on uočava promjene u Aleksandrinu ponašanju.
Film je snimljen kao dio omnibusa pod nazivom “Ro.Go.Pa.G.” u kojem su uz Godarda priče snimili i Roberto Rossellini, Pier Paolo Pasolini i Ugo Gregoretti.
CHARLOTTE I VÉRONIQUE, ILI SVI DEČKI SE ZOVU PATRICK (Charlotte et Véronique, ou Tous les garçons s’appellent Patrick), režija: Jean-Luc Godard, uloge: Jean-Claude Brialy, Anne Collette, Nicole Berger; Francuska, 1957., 21 min. –kratki
Studentice Veronique i Charlotte odvojeno sreću istog muškarca. On sa svakom posebno dogovori sastanak slijedeću večer. Ali kad se one obje pojave, on stiže s trećom djevojkom.
ANTICIPACIJA ILI LJUBAV U GODINI 2000 (Anticipation, ou l’amour en l’an 2000), režija: Jean-Luc Godard, uloge: Marilù Tolo, Anna Karina, Jacques Charrier; Francuska / Zapadna Njemačka / Italija, 1967., 20 min. – kratki
Filmski omnibus “Le plus vieux métier du monde” tematizira prostituciju od davne prošlosti do zamišljene budućnosti. Priče su snimili Claude Autant-Lara, Mauro Bolognini, Philippe de Broca, Franco Indovina, Michael Pfleghar i Jean-Luc Godard, koji se iz perspektive 1967. godine pozabavio mogućim svijetom u 2000. godini kada na Zemlju stiže Demetrius. Ljudskog je oblika, no stiže s dalekog planeta i traži družicu.
MOĆ RIJEČI (Puissance de la parole), režija: Jean-Luc Godard, uloge: Jean Bouise, Laurence Côte, Lydia Andrei; Francuska, 1988., 25 min. – kratki
Godardov kratki film za francuski telekom. U kondenziranom montažnom deliriju video slikarstva, glazbe i književnosti, miksajući zvukove Leonarda Cohena, Boba Dylana, Johna Cagea, Césara Francka, Ravela, Straussa, Bacha, Beethovena sa slikarstvom Bacona, Van Gogha, Ernsta – Godard stvara igranofilmsku esejističku poemu koja istodobno slavi moć novih riječi i kao njezina “prva strofa” najavljuje kozmičku katastrofu.

20:00 DO POSLJEDNJEG DAHA (À bout de souffle), režija: Jean-Luc Godard, uloge: Jean Seberg, Jean-Paul Belmondo, Daniel Boulanger; Francuska, 1960., 87 min. – krimi / drama
Michel je mladi francuski gangster i buntovnik u bijegu pred policijom. Odlazi u Pariz i nalazi utočište kod svoje djevojke, Amerikanke Patricije. Film se odlikuje sasvim novim pristupom: citati, miješanje žanrovskih konvencija, ispreplitanje igranog i dokumentarnog, montaža koja ne vodi strogo računa o kontinuitetu, pokretno snimanje iz ruke, junakovo izravno obraćanje kameri…

art kino
Nedjelja, 13.9., ulaz sobodan
FILMSKE MUTACIJE: 9. festival nevidljivog filma – Manifest Godard
18:00 SPAŠAVAJ SE TKO MOŽE (ŽIVOT) (Sauve qui peut (la vie)), režija: Jean-Luc Godard, uloge: Isabelle Huppert, Jacques Dutronc, Nathalie Baye; Francuska / Austrija / Zapadna Njemačka / Švicarska, 1980., 87 min. – drama
Podijeljen na tri dijela, film se bavi trima glavnim, međusobno povezanim likovima. Denise se muči s nedavno donesenom odlukom da napusti posao na televizijskoj postaji. Tamo radi s Paulom, partnerom i u privatnom životu. Denise obavlja posljednje pripreme za odlazak u švicarsku pokrajinu gdje planira pisati roman. Paul se pak pokušava nositi s Deniseinom odlukom o odlasku i mogućem prekidu njihove veze. Upoznaje prostitutku Isabelle čiji dan dalje pratimo…
20:00 JEDAN PLUS JEDAN (One Plus One / Sympathy For The Devil), režija: Jean-Luc Godard, uloge: Mick Jagger, Keith Richards, Brian Jones; Velika Britanija, 1968., 99 min. – dokumentarni / glazbeni
Film je Godardov zapis o zapadnjačkoj kulturi kasnih šezdesetih godina prošloga stoljeća. Sastavljen je od naizgled nepovezanih fragmenata: bolivijski revolucionar koji se krije u londonskom muškom toaletu, grupa Rolling Stones na probi pjesme „Sympathy for the Devil”, militantni članovi crnačkog pokreta Crne pantere, čovjek koji čita „Mein Kampf” u porno-šopu u Sohou…

art kino
Ponedjeljak, 14.9., ulaz slobodan
FILMSKE MUTACIJE: 9. festival nevidljivog filma – Manifest Godard
18:00 MADE IN USA (Made in U.S.A.), režija: Jean-Luc Godard, uloge: Anna Karina, László Szabó, Jean-Pierre Léaud; Francuska, 1966., 90 min. – komedija / krimić
Zadnja dugometražna suradnja Godarda i Anne Karine u kojoj ona tumači glavnu ulogu. Misteriozna Paula Nelson dolazi u Atlantic City kako bi se našla s ljubavnikom Richardom. On je otvoreni komunist i povezuje ga se s ubojstvom stranog agenta. Paula po dolasku saznaje da je Richard umro te pokušava saznati detalje oko njegove smrti…
20:00 PREZIR (Le mépris), režija: Jean-Luc Godard, uloge: Brigitte Bardot, Michel Piccoli, Jack Palance; Francuska / Italija, 1963., 103 min. – drama
Paul je mladi scenarist koji radi na ekranizaciji Homerove Odiseje u režiji Fritza Langa. Angažirao ga je američki producent Jeremy Prokosch da prepravi Langov scenarij jer želi komercijalnu, a ne umjetničku interpretaciju. Paul je oženjen s Camille, koja mu počne zamjerati što je zanemaruje dok je Prokosch pokušava šarmirati. Fritz Lang tumači samog sebe, a Godard njegova asistenta.

art kino
Utorak, 15.9., ulaz slobodan
FILMSKE MUTACIJE: 9. festival nevidljivog filma – Manifest Godard
18:00 DVIJE ILI TRI STVARI KOJE ZNAM O NJOJ (Deux ou trois choses que je sais d’elle), režija: Jean-Luc Godard, uloge: Joseph Gehrard, Marina Vlady, Anny Duperey; Francuska, 1967., 87 min. – komedija / drama
Kroz svakodnevicu mlade Parižanke Juliette Jeanson, Godard se dotiče tema novca, seksa, mode, ljubavi, grada, sporta, politike, rata, jezika, konzumerizma i brojnih drugih. Juliette je mlada majka, supruga i povremeno, da bi zaradila za obitelj, prostitutka. Tako balansira između različitih obveza: od odgajanja djeteta, kupnje namirnica i kućanskih poslova do susreta s klijentima dok je dijete na čuvanju.
20:00 ALPHAVILLE (Alphaville: une étrange aventure de Lemmy Caution), režija: Jean-Luc Godard, uloge: Eddie Constantine, Anna Karina, Akim Tamiroff; Francuska, 1965., 99 min. – drama / ZF / noir
Alphaville je grad iz budućnosti kojim vlada moćan i strog kompjuter Alpha 60 kojem je cilj uništiti individualnost svih gradskih stanovnika. Slobodne misli, ljubav, poezija i iskazivanje emocija su zabranjeni. U grad stiže tajni agent Lemmy Caution čija je zadaća pronaći drugog agenta, nestalog Henrija Dicksona, zarobiti tvorca Alphavillea profesora von Brauna i uništiti njegov izum: Alphu 60.

art kino

Petak, 18.9., ulaz slobodan
RENDEZ – VOUS AU CINEMA! – Festival Francuske u Hrvatskoj, ulaz slobodan
20:00 CHERBOURŠKI KIŠOBRANI (Les parapluies de Cherbourg), režija: Jacques Demy, uloge: Catherine Deneuve, Nino Castelnuovo, Anne Vernon; Francuska / Zapadna Njemačka, 1964., 91 min. – drama / mjuzikl / romantični
Sedamnaestogodišnjakinja Geneviève živi s majkom koja je vlasnica dućana kišobrana. Zaljubljena je u auto-mehaničara Guya koji ode u vojsku ostavivši je u drugom stanju. Iako i dalje zaljubljena u Guya, udaje se za bogatog draguljara zbog djeteta.

art kino

Subota, 19.9., ulaz slobodan
RENDEZ – VOUS AU CINEMA! – Festival Francuske u Hrvatskoj
20:00 JULES I JIM (Jules et Jim), režija: François Truffaut, uloge: Jeanne Moreau, Oskar Werner, Henri Serre; Francuska, 1962., 105 min. – drama / romantični
Priča o nesretnom i dugotrajnom ljubavnom trokutu prijatelja Julesa i Jima te djevojke Catherine. U Parizu 1900. godine obojica se zaljube u nju, no ona odabere sramežljivog i konzervativnog Austrijanca Julesa i uda se za njega. Nakon Drugog svjetskog rata, svi se ponovno susreću u Njemačkoj i tada se Catherine počinje zaljubljivati u ekstrovertirana Jima.

art kino

Nedjelja, 20.9., ulaz slobodan
RENDEZ – VOUS AU CINEMA! – Festival Francuske u Hrvatskoj
20:00 VIKENDI (Week-ends), režija: Anne Villacèque, uloge: Karin Viard, Noémie Lvovsky, Jacques Gamblin; Francuska, 2014., 90 min. – drama
Nekada je dovoljno sasvim malo da se uništi odličan vikend u prirodi. Jednostavan nesporazum, kriva reakcija – i sve se raspada. Pratimo živote dva para koji se zaljubljuju i odljubljuju kako vikend prolazi.

art kino

Ponedjeljak, 21.9., ulaz slobodan
RENDEZ – VOUS AU CINEMA! – Festival Francuske u Hrvatskoj
18:00 FRANCUSKI MINISTAR (Quai d’Orsay), režija: Bertrand Tavernier, uloge: Thierry Lhermitte, Raphaël Personnaz, Niels Arestrup; Francuska, 2013., 113 min. – komedija
Alexandre Taillard de Vorms visok je i dojmljiv, čovjek sa stilom, privlačan ženama. Također je francuski ministar vanjskih poslova. Sa svojom srebrnom grivom i preplanulim tijelom sportaša, on gazi pozornicom svijeta, od zgrade Ujedinjenih naroda u New Yorku do eksplozivnih situacija u Oubangi. Arthur Vlaminck mladi je diplomac elitne Nacionalne škole za administraciju koji je unajmljen da piše ministrove govore, no uz sve to mora se naučiti nositi s hirovima šefa….

art kino
Utorak, 22.9., ulaz slobodan
RENDEZ – VOUS AU CINEMA! – Festival Francuske u Hrvatskoj
18:00 LIJEPI DANI (Les beaux jours), režija: Marion Vernoux, uloge: Fanny Ardant, Laurent Lafitte, Patrick Chesnais; Francuska, 2013., 94 min. – drama / romantični
Nedavno umirovljena Caroline za rođendanski dar dobije članstvo u klubu seniora u svome susjedstvu… I na svoje iznenađenje upozna profesora informatike s kojim započinje aferu.

art kino

Srijeda, 23.9., ulaz slobodan
MORSKE POEME: retrospektiva filmova Jeana Epsteina
Događanje “Morske poeme: retrospektiva filmova Jeana Epsteina” organizirano je u okviru manifestacije Rendez-vous, festivala Francuske u Hrvatskoj te uz potporu Ministarstva kulture, Ministarstva vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske, Francuskog veleposlanstva u Hrvatskoj i Institut français te u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom.
Jean Epstein bio je pjesnik, filozof, književni kritičar i filmski redatelj velikog, šarolikog i prilično zbunjujućeg opusa. Najpoznatiji je po avangardnim filmovima iz rane faze svog stvaralaštva kao što su Pad kuće Usherovih (snimljen po kratkoj priči Edgara Allana Poea 1928.) i Ogledalo sa tri strane (1927.), kao i po drami Vjerno srce (1923.).
No, tražeći nove forme izražaja, kako u svom literarnom, tako i u filmskom radu, Epstein je 1928. napustio estetiku svojih ranih filmova kako bi radio socijalne i poetske dokumentarce. U sljedećih 20 godina snimio je devet za to vrijeme vrlo originalnih vizualno impresivnih filmova u Bretanji, na lokalnom narječju, koristeći naturščike. U ovom mini ciklusu vidjet ćemo pet od tih devet filmova (Pjesma Armora, Kolijevke, Zlato mora, Mor’Vran, Krotitelj oluje) koje je nedavno restaurirala Francuska kinoteka iz Pariza. Njih i njihovu restauraciju prezentirati će Emilie Cauquy
20:00 ZLATO MORA (L’or des mers), režija: Jean Epstein; Francuska, 1932., 73 min. – drama – uvod u program Emilie Cauquy (Francuska kinoteka)
Film je temeljen na bretonskoj legendi o siromašnom starom mornaru koji u potonulom brodu pronalazi blago. On ga skriva od suseljana koji počinju mijenjati ponašanje prema starcu.
Prilikom snimanja ‘Zlata mora’ izjavio je da bi profesionalna gluma uništila duh filma jer nitko ne može istinitije prezentirati vrstu ljudi koji žive na tim otocima od njih samih. Osim toga Epstein je smatrao da bi redatelji za stvaranje autentične atmosfere filma trebali koristiti više ‘prirodnih glumaca’ iz svih društvenih slojeva i profesija, kao što bi se trebali više okrenuti snimanju u prirodnom ambijentu, koristeći scenarije iz stvarnog života. Poznata je i njegova tvrdnja da su mu kanali i obala najbolji likovi s kojima je ikad radio. Usprkos tome Epstein je svoje filmove skriptirao, tako da kod njih nema jasne razdjelnice između fikcije i dokumentarnog.

art kino
Četvrtak, 24.9.
10:00 Jutro u kinu: Zvizdan – ulaz za umirovljenike 10,00 kn
zemlja Hrvatska
godina 2015.
trajanje 123 min.
žanr drama
režija Dalibor Matanić
scenarij Dalibor Matanić
uloge Tihana Lazović, Goran Marković, Nives Ivanković
fotografija Marko Brdar
montaža Tomislav Pavlic
glazba Alen Sinkauz, Nenad Sinkauz
produkcija Kinorama (Hrvatska), Gustav film (Slovenija), SEE Film Pro (Srbija), uz potporu programa MEDIA i Eurimagesa
distribucija 2i Film
Festivali i nagrade: Cannes Film Festival, 2015. – nagrada žirija u programu “Un Certain Regard” / Pulski filmski festival, 2015. – Velika Zlatna Arena za najbolji film, Zlatna Arena za režiju, Zlatna Arena za najbolju glavnu žensku ulogu (Tihana Lazović), Zlatna Arena za najbolju sporednu žensku ulogu (Nives Ivanković), Zlatna Arena za najbolju sporednu mušku ulogu (Dado Ćosić), Zlatna Arena za kostimografiju, Oktavijan (nagrada Hrvatskog društva filmskih kritičara) za najbolji film / Sarajevo Film Festival 2015. – nagrada CICAE
Zvizdan govori o zabranjenoj ljubavi, o njenoj fragilnosti, ali i o njenoj snazi. Ova filmska priča obuhvaća tri desetljeća, a smještena je u dva susjedna sela čija je povijest opterećena sukobima, netrpeljivošću i netolerancijom.
MORSKE POEME: retrospektiva filmova Jeana Epsteina
18:00 KRATKI FILMOVI JEANA EPSTEINA, ULAZ SLOBODAN
KOLIJEVKE (Les berceaux), režija: Jean Epstein; Francuska, 1932., 6 min. – kratki
Ekranizirana poema o mornarima koji napuštaju luku, francuskog pjesnika Sullya Prudhommea, prvog dobitnika Nobelove nagrade za književnost 1901. Glazbu za film radio je poznati francuski kompozitor Gabriel Fauré.
PJESME ARMORA (Chanson d’Armor), režija: Jean Epstein, uloge: Yvon Le Mar’hadour, Francis Gourvil, François Viguier; Francuska, 1934., 43 min. – drama / kratki
Priča o nemogućoj ljubavi između ribara i kćeri bogatog lorda. Radi se o prvom filmu ikad snimljenom na bretonskom jeziku koji je Epstein napravio po narudžbi najvažnije francuske regionalne novine L’Ouest-Éclair. Ideja je bila snimiti turistički film koji bi promovirao ljepote Bretanje, no Epstein je napravio nešto puno vrijednije – prekrasnu emotivnu baladu o nesretnoj ljubavi u kojoj je glavnu ulogu ‘otpjevao’ bretonski pjevač Yvon Le Mar’hadour
MOR’VRAN (La mer des corbeaux), režija: Jean Epstein; Francuska, 1930., 25 min. – dokumentarni / kratki
Na otoku Sein čovjek se suočava s oceanom i stanovnicima. Za ovaj je film legendarni direktor Francuske kinoteke Henri Langlois rekao da je ‘jedan od najljepših dokumentaraca u povijesti francuske kinematografije’. Film nevjerojatne vizualne ljepote, zamišljen kao nijemi (međutitlovi objašnjavaju radnju, a glazba naglašava atmosferu), prikazuje brutalne uvjete života na otoku Sein, jednom od kako ih je Epstein zvao ‘madeža na licu oceana’. Kao i inače u njegovim filmovima u njemu nema dobrih i loših likova, samo ljudskih bića suočenih sa sudbinom i silama prirode.
KROTITELJ OLUJE (Le tempestaire), režija: Jean Epstein; Francuska, 1947., 22 min. – drama / fantazija / kratki
Mlada je djevojka zabrinuta zbog nedolaska svate zaručnika s mora te dolazi kod maga koji kontrolira elemente prirode. Film je snimljen u doba kad je Epstein pod velikim utjecajem tada popularnog pokreta konkretne glazbe objavio nekoliko teorija o zvuku na filmu. Također u to vrijeme objavio je i svoju teoriju u kojoj ističe sposobnost filma da omogući percepciju vremena drugačiju od one koju možemo iskusiti u svakodnevnom životu. Te dvije preokupacije itekako su utjecale na ‘Krotitelja oluje’ koji obiluje tehnikama manipuliranja vremenom kao što su timelapse i slow motion, kao i elektroakustičnom glazbom

Nema komentara. Budi prvi!

Ostavite Vaš komentar!

Napomena: polja označena zvjezdicom (*) su obvezna.

Skip to content