Parna lokomotiva
Uvijek užurbano prolazim kraj željezničkog kolodvora. Nedjelja je, šetam se i imam vremena. Pogledam u prijemnu zgradu kolodvora (izgrađena davne 1891. godine), a s njene lijeve strane “divovsko” velika, okrenuta prema gradu, stoji crna lokomotiva . Uz nju je prislonjena kamena ploča sa osnovnim podacima:
Parna lokomotiva koja je napravljena 1914. godine u Budimpešti, razvijala je najveću brzinu do 60 kilometara na sat, duljina joj je 10930 mm, a masa 52930 kg. Ubraja se u pokretnu tehničku baštinu koja pripada Hrvatskom željezničkom muzeju i kao takva upisana je u registar kulturnih dobara Republike Hrvatske.
Vuču vlakova parne lokomotive obavljale su sve do 1930. godine kad su riječke pruge bile elektrificirane.
Saznala sam nešto novo o svom gradu i odlučila da malo “usporim” kad prolazim ulicama , jer ću vjerojatno, još mnogo toga otkriti o Rijeci i njenoj prošlosti.
Enza Matijević , KSO Belveder-Kozala
5 Komentara + Dodajte komentar
Ostavite Vaš komentar!
Napomena: polja označena zvjezdicom (*) su obvezna.
Ha, Ha, Ha,,Enza moja. Kad sam ja usla prvi put u Rijeku odma sam tu stala i procitala… onda isla dalje vozit, a to meni je bila orijentacija ako neko objasnjava: gdje, kako,… onda ja sam pitala: a ljevo ostane Lokomotiva, ili? tako da su ljudi morali meni od tog tocke objasniti kuda mi sta je trebalo. Pozdrav
Draga Zara, ti si je odmah ugledala čim si došla u Rijeku, a mnogi od nas često prolazimo kraj lokomotive, pa je ne vidimo !
Draga Enza,
Jako zanimljiv i edukativan članak. Pronašla sam ga uz unukovu pomoć na internetu.
Lijep pozdrav
Hvala Vam gospođo Elza i pohvale Vašem unuku ! Lijep pozdrav !
ELEKTRIFIKACIJA….Riječke pruge…..prema Zagrebu… od 1957…….prema Ljubljani do Pivke…elektrificirana 1912 ? Š rema zapisima putopisca Kiša ?